Koszt reklamy Google Ads może zaczynać się już od kilku groszy. Pytanie, czy taka reklama da nam realne korzyści i pozwoli na dotarcie do nowych klientów? Tak, pod warunkiem, że będziemy wiedzieć, jak ją odpowiednio skonfigurować. Oczywiście, niskie koszty reklam Google Ads zależą od bardzo wielu czynników. Jednym z nich jest stawka, którą reklamodawca określa na samym początku, a która konkuruje z innymi w trakcie aukcji. Pozostałe to czynniki jakościowe reklamy, ranking, działania konkurencji, branża, zachowanie odbiorców i wiele więcej.
Dlatego dokładne określenie kosztów reklamy w Google jest niemożliwe. Google Ads nie oferuje konkretnej stawki, a bazuje na budżecie, który rozdzielany jest na poszczególne grupy reklam. To reklamodawca decyduje o jego wysokości i dopiero na etapie dopasowywania reklam do danej grupy, otrzymuje informacje, ile powinien za nią zapłacić, aby się wyświetliła. Musisz wiedzieć, że w Google Ads reklamy ze sobą rywalizują – jeśli stawka za reklamę jest niższa niż inne i nie przekracza określonego progu, nie zostaje wyświetlona. Koszt reklamy w dużej mierze zależy od konkurencji – i to nie tylko na etapie aukcji. Warto pamiętać, że kampania, która wyświetla się na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania, może spaść na niższą pozycję wskutek działania konkurencji. Wystarczy, że inny reklamodawca zaproponuje większą stawkę za reklamę.
Pomimo tego, że budżet na kampanię w Google Ads określany jest na początku i system nie naliczy za nią większej kwoty, niż ustalona, warto śledzić wydatki na bieżąco. Czasem po prostu nie opłaca się inwestować w reklamę, która ma mały potencjał. Przebijanie cen konkurencji podczas trwania kampanii nie jest więc najlepszym pomysłem, jeśli nie mamy dokładnie określonej strategii. Jeżeli reklama okazuje się mało wydajna, nie warto w nią inwestować, a przeznaczyć budżet na inną kampanię.
Aby zaoszczędzić Ci czasu i pieniędzy, oferujemy sprawdzoną strategię reklamowania w Google Ads. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu wiemy, jak zarządzać budżetem, prawidłowo targetować grupę docelową i tworzyć wartościowy komunikat reklamowy. Posiadając rozległą wiedzę z branży e-commerce, doradzamy na każdym etapie działań. Dokładnie monitorujemy kampanię i wyciągamy wnioski, które pomagają nam doskonalić kampanie w przyszłości. Jeśli chcesz mądrze zainwestować w reklamę Google Ads i nie przepłacać, skontaktuj się z nami.