Postanowiłaś pasję zamienić w biznes? Od dłuższego czasu tworzysz filcowe dekoracje, ale chciałabyś, aby dotarły one dalej niż tylko do rodziny i znajomych? Czas podnieść sobie poprzeczkę i zacząć sprzedawać filcowe podkładki większemu gronu klientów. Jeżeli nie wiesz, od czego zacząć, to przeczytaj poniższe wskazówki.
Dobrze przemyślana strona internetowa
Internet stwarza wielkie możliwości sprzedaży i promocji rękodzieła. Właśnie dlatego potrzebujesz strony internetowej. To będzie Twoje okno na klientów. To na niej pokażesz produkty, przedstawisz swoją firmę i opowiesz o filcowej pasji. Warto dokładnie przemyśleć układ strony internetowej i zaplanować co się na niej znajdzie. Powinnaś uwzględnić również to, jak Twój sklep będzie wyglądał w przyszłości i jakie funkcjonalności będą mu potrzebne. Gdy zaplanujesz to wszystko już na samym początku, późniejsze wprowadzanie zmian na stronie nie będzie skomplikowane.
Media społecznościowe i kontakt z klientami
Dla osób zajmujących się rękodziełem portale takie jak Facebook czy Instagram to bardzo ważny kanał komunikacji. Promując swoje podkładki z filcu w ten sposób, musisz zadbać o wysoką jakość zdjęć swoich produktów i przygotować wpisy, które zaciekawią i przyciągną uwagę. Wielką zaletą mediów społecznościowych jest to, że użytkownicy portali reagują na Twoją promocję, wysyłając wiadomości i pozostawiając komentarze pod wpisami. Dzięki temu możesz dowiedzieć się, jak klienci oceniają Twoje dekoracje filcowe i która podkładka filcowa zbiera największe zainteresowanie.
Widoczność w internecie, czyli skuteczne pozycjonowanie
Wielu klientów, gdy poszukuje produktów z zamiarem zakupu, korzysta z wyszukiwarki Google. Jeżeli chcesz, aby Twój sklep pojawiał się wysoko w wynikach wyszukiwania popularnej wyszukiwarki, musisz zadbać o skuteczne pozycjonowanie swojej strony. To zadanie najlepiej powierzyć specjaliście SEO, który zaplanuje odpowiednie działania. Warto jednak wiedzieć, że pozycjonowanie to proces, a na jego efekty trzeba poczekać. Upłynie trochę czasu, zanim Twoja strona zajmie wysokie pozycje w Google.
Warsztaty z miłośnikami filcu
Jeżeli lubisz kontakt z ludźmi i masz ochotę dzielić się swoją wiedzą o filcu, możesz zorganizować warsztaty w swojej pracowni. To będzie okazja do tego, aby spotkać się z osobami, które są na początku drogi związanej z rękodziełem. Dasz się poznać jako osoba z pasją i ekspertka, a uczestnicy pod Twoim okiem będą mogli przygotować np. podkładki filcowe pod talerze, podkładki filcowe pod kubek i inne ciekawe dekoracje. Zyska na tym wizerunek Twojego sklepu.