Postęp w sferze technologicznej spowodował, że wraz z nim pojawiły się zupełnie nowe formy reklamy. Przykładem może być system reklamowy Google, który wręcz zrewolucjonizował podejście do reklamy. Amerykański gigant zaproponował zupełnie nowy schemat reklamowy – opłaty za kliknięcie (reklama PPC), a nie za wyświetlanie. Co to oznacza? Reklamodawcy płacą za reklamę dopiero w momencie, gdy jest ona skuteczna. Czym jeszcze różnią się kampanie w Google Ads od tych, do których zdążyliśmy się już przyzwyczaić? Sprawdźmy!
Trafny przekaz reklamowy do zdefiniowanej grupy docelowej
Gdy decydujesz się na ulotki, reklamę w prasie lub telewizji, tak naprawdę nie masz pojęcia, do jakiej grupy odbiorców dotrze Twój przekaz reklamowy. To rozproszenie uwagi może być kosztowne i nie przyniesie efektów, których jako właściciel biznesu się spodziewasz. Zupełnie inaczej wygląda to w Google Ads. Tutaj masz możliwość zdefiniowania grupy docelowej, uwzględniając płeć, wiek, lokalizację, czy zainteresowania odbiorców. To pierwszy krok do wyświetlania się reklam odpowiednim odbiorcom.
Możliwość określenia zasięgu reklamy
Reklama w Google nie ma granic. To Ty określasz, w jakiej lokalizacji się pojawi. Możesz wybrać konkretny kraj, miasto, a nawet dzielnicę. Ma to znaczenie zwłaszcza wtedy, kiedy prowadzisz lokalną działalność i interesuje Cię pozyskanie klientów z konkretnego obszaru (np. jesteś dentystą, fryzjerem czy hydraulikiem).
Mierzalne efekty kampanii reklamowej
Tradycyjne kampanie reklamowe to spory wydatek. Niestety efekty tego rodzaju działań nie jest łatwo zmierzyć. Zupełnie inaczej wygląda to w Google Ads. Tutaj masz ciągły dostęp do statystyk i danych, dzięki którym monitorujesz, czy dana kampania reklamowa jest skuteczna i możesz ją modyfikować. Taka skrupulatność analityczna jest nieosiągalna w przypadku tradycyjnych nośników reklamy.
Wpływ na budżet kampanii
Reklama w Google jest inna także ze względu na opłaty. Tutaj płaci się za efekt, a więc za każde kliknięcie użytkownika w link lub banner (chyba że w kampanii określisz inaczej). Ponadto masz kontrolę nad budżetem i możesz w trakcie trwania kampanii go zmieniać. I co równie ważne… Wcale nie potrzebujesz dużych środków na to, aby wystartować z kampanią.
Jeżeli świat Google i jego możliwości reklamowych jest Ci obcy, zawsze możesz zwrócić się do specjalistów Google Ads. Oni doskonale znają system reklamowy amerykańskiego giganta. Z ich pomocą przygotujesz skuteczną kampanię reklamową, która będzie miała swój udział w większych zyskach dla Twojej firmy.
Źródło fotografii: https://unsplash.com/@christianw