System reklamowy Google Ads (poprzednio Google Adwords) umożliwia firmom prowadzenie działań promocyjnych w Internecie, takich jak wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania Google i na stronach partnerskich. Działający od 2000 roku system okazał się strzałem w dziesiątkę – z roku na rok przybywało coraz więcej reklamodawców, którzy chcieli promować swoje usługi w sieci. Aby umożliwić reklamowanie firmom różnej wielkości, w tym małym i średnim przedsiębiorstwom, Google zaczęło doskonalić system Google Adwords. Zmiany polegały głównie na uproszczeniu, zautomatyzowaniu i usprawnieniu funkcji Google Adwords, aby mógł korzystać z niej nawet początkujący reklamodawca. Proste rozwiązania, domyślne ustawienia i ujednolicone narzędzia wymagały bardziej intuicyjnej grafiki i nowego rozmieszczenia funkcji. Uproszczono nie tylko zawartość i działanie systemu reklamowego Google, ale i samą nazwę. Nowa została skrócona do Google Ads i zaczęła funkcjonować od 24 lipca 2018 roku.
Zmiana Google Adwords na Google Ads wynikała nie tylko z potrzeby uproszczenia serwisu i dostosowania go do firm o różnej wielkości czy stopnia zaawansowania w reklamowaniu. Powodem był także sam rozwój reklamy w Internecie, która na przestrzeni lat przeszła z prostych komunikatów w złożone kreacje. Google, jako jedna z najpotężniejszych wyszukiwarek, musiała utrzymać ugruntowaną pozycję, dlatego oprócz zmian, wprowadziła nowe elementy i opcje reklamowania.
- Zróżnicowane formaty reklam pozwalają na promowanie usług na wielu platformach. Reklamy produktowe dla sklepów internetowych wyświetlane wyszukiwarce, banery displayowe na innych witrynach, rozwijane reklamy tekstowe w Gmailu czy reklamy wideo na YouTubie to tylko niektóre z nich.
- Zautomatyzowane zarządzanie kampanią, które polega na przydzielaniu stawki do różnych kampanii przez algorytm Google Ads. Rozwiązania dążące do poprawy ROI są wygodne, zwłaszcza przy prowadzeniu równolegle wielu kampanii.
- Opcja remarketingu, który umożliwia dotarcie do klientów, którzy odwiedzili daną witrynę lub właśnie szukają określonego produktu na innych stronach. Google Ads ułatwia firmom dotarcie do klientów i pozwala na śledzenie działań konkurencji.
- Połączenie Google Marketing Platform z Google Ads, które ułatwia zarządzanie kampaniami, wyświetlanie wszystkich kont w jednym miejscu, porównywaniu skuteczności prowadzonych działań reklamowych i wiele więcej.
- Możliwość zarządzania wieloma kontami Google Ads z poziomu narzędzia Google Ads Manager. Rozwiązanie dedykowane jest przede wszystkim dużym reklamodawcom, którzy posiadają kilka kont.
Google Ads nieustannie się doskonali, udostępnia nowe funkcje i automatyzuje dotychczasowe rozwiązania. Wszystko po to, aby ułatwić reklamowanie wszystkim obecnym w Internecie firmom. Niezależnie od branży czy wielkości przedsiębiorstwa, w Google Ads każdy może promować swoje produkty i usługi w różnym celu, za dowolną kwotę i w wybranym czasie. Chociaż zmiana Google Adwords w Google Ads usprawniła wiele elementów, nie dla wszystkich obsługa serwisu jest tak intuicyjna, jak chciałoby Google. Reklamowanie w Google Ads wymaga wiedzy, również technicznej, a także doświadczenia w zarządzaniu kampanią.
Jeśli szukasz sprawdzonej agencji, która stworzy, przeprowadzi i przeanalizuje Twoją kampanię w Google Ads, skontaktuj się z nami. Działanie serwisu reklamowego, jak i samego Google, nie jest nam obce, a swoje doświadczenie budowaliśmy wraz z rozwojem e-marketingu w Polsce. Oferujemy sprawdzone strategie i optymalne rozwiązania, które pozwolą Ci na maksymalne wykorzystanie potencjału Google Ads.